Uitnodiging en stukken

De jaarlijkse deelnemersvergadering van Glazenkamp zal dit jaar plaatsvinden op donderdag 20 maart 2025. Zoals gebruikelijk bespreken we de activiteiten van de Stichting over het afgelopen jaar en kijken we vooruit. Naast terugkerende zaken als begroting en de deelnemersvergoeding zal er ook ingegaan worden op de nieuwe initiatieven, waaronder de themabijeenkomsten. En natuurlijk is er gelegenheid voor discussie en de beantwoording van vragen.

De vergadering wordt gehouden in de aula van Het Rijks VMBO, Goffertweg 20.
Let op: dit is een andere locatie dan voorgaande jaren.

De vergadering begint om 19.30 uur en duurt tot 21.30 uur.
Van 19.00 uur tot 19.30 uur is er een inloop met koffie en thee.
Na afloop is er alle ruimte om met elkaar na te praten met een drankje.

Wij vragen u zich vooraf aan te melden via info@glazenkamp.nl. Bij binnenkomst zullen we u vragen uw naam en adres te melden, i.v.m. uw stemrecht. U kunt dan ook eventuele machtigingen afgeven van deelnemers die u gemachtigd hebben namens hen te spreken en te stemmen. Dat is statutair toegestaan tot een maximum van twee per aanwezige deelnemer. Een machtigingsformulier om uit te printen vindt u hier.

De rol van de deelnemers in stichting Glazenkamp is vastgelegd in de statuten en wordt toegelicht op deze site.

AGENDA

  1. Opening door de voorzitter
  2. Deelnemersvergadering van 21 maart 2024
    Van de vergadering van 21 maart 2024 is een verslag beschikbaar. De deelnemersvergadering stelt het verslag vast.
  3. Jaarverslag 2024
    De deelnemersvergadering wordt gevraagd in te stemmen met het jaarverslag 2024 van de stichting.
  4. Jaarrekening 2024
    De deelnemersvergadering wordt gevraagd in te stemmen met de jaarrekening 2024. De jaarrekening is gecontroleerd en goedgekeurd door de Kascommissie.
  5. Terug- en vooruitblik ondersteuning door het Front Office en positie Honk
    Ontwikkeling vragen en ondersteuning, met toelichting op verandering functie van het Honk (de organisatie van themabijeenkomsten).

    Pauze

  6. Samenstelling bestuur
    Dit jaar loopt de termijn af van Kathinka Droogleever Fortuyn (penningmeester, sinds medio 2024 bestuurslid). Zij is niet herbenoembaar voor een volgende termijn (3 jaar). Kandidaten voor een bestuursfunctie kunnen zich melden via info@glazenkamp.nl. We staan ook open voor de aanmelding van kandidaten voor een vijfde bestuursfunctie, bijv. iemand met interesse voor de toepassing van sociale media in de context van Glazenkamp.
    Voor het voorstellen van kandidaten vanuit de deelnemersvergadering zie de ook bijlage hierover.
  7. Jaarplan en begroting 2025, inclusief de uitkering van de tariefcompensatie
    Het jaarplan 2025 en de begroting 2025 vereisen de goedkeuring van de deelnemersvergadering en zullen ter vergadering nader worden toegelicht. Beide stukken hebben voor een groot deel betrekking op de werkzaamheden van de vrijwilligers, verenigd in werkgroepen en op de uitvoering van de overeenkomst met de netwerkeigenaar, met name het uitvoeren van de teruggaveregeling.
    Het bestuur stelt voor om de in 2025 uit te keren tariefcompensatie opnieuw vast te stellen op 52€ (inclusief btw) per deelnemer. De hiervoor benodigde middelen worden gedekt uit een groot deel van de gelden die KPN als netwerkeigenaar op basis van het contract met Glazenkamp betaalt. Een beperkt deel (€ 8.000) wordt aangewend voor de bekostiging van de activiteiten van de stichting zelf in 2025. Een en ander is verwerkt in de begroting voor 2025. De ontwikkeling van het bedrag van de tariefcompensatie zal worden toegelicht.
  8. Beëindiging project Handig in Hazenkamp en vervolg met themabijeenkomsten
    In 2019 is de uitvoering van het project Handig in Hazenkamp gestart vanuit de Werkgroep Nieuwe Toepassingen van Glazenkamp. Kerndoel is het ondersteunen van het gebruik van technische hulpmiddelen die het oudere bewoners makkelijker maakt om langer thuis te blijven wonen. Na de coronaperiode bleek de belangstelling te zijn verminderd. De werkgroep heeft in 2024 besloten geen verdere activiteiten rondom het project te verrichten. In plaats daarvan richt de Werkgroep Nieuwe Toepassingen zich op nieuwe initiatieven, in eerste instantie op de organisatie, samen met werkgroep Honk, van thema-bijeenkomsten. In de vergadering wordt daar nadere toelichting gegeven alsook op plannen voor andere initiatieven.
  9. Rondvraag
    Er wordt gelegenheid geboden voor het stellen van vragen.
  10. Sluiting
    We sluiten de vergadering rond 21.30u.


De op deze website getoonde informatie wordt door de Stichting Glazenkamp met zorg samengesteld, maar voor de juistheid en volledigheid daarvan kan niet worden ingestaan. Aan de inhoud van deze pagina's kunnen geen rechten worden ontleend. Glazenkamp is niet verantwoordelijk voor de diensten die door providers worden aangeboden.